Está aqui

Estudos e Relatórios

Content links

Estudos e Relatórios


 

The state of the field of computational thinking in early childhood education
OECD Education Working Papers No. 274
julho de 2022

Review of Inclusive Education in Portugal, Reviews of National Policies for Education
OECD Publishing, Paris.
março de 2022

When Practice Meets Policy in Mathematics Education: A 19 Country/Jurisdiction Case Study
OECD Education Working Papers No. 268
março de 2022

Relatório de Avaliação da Implementação das Aprendizagens Essenciais
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa
janeiro de 2022

OECD Review of Well-being Policies and Practices in Dubai’s Private School Sector
OECD
dezembro de 2021

Embedding Values and Attitudes in Curriculum
OECD
dezembro de 2021

Teaching as a Knowledge Profession
Studying Pedagogical Knowledge across Education Systems
outubro de 2021

Para uma Avaliação Pedagógica: Dinâmicas e Processos de Formação no Projeto MAIA (2020-2021)
Ministério da Educação/Direção-Geral da Educação
setembro2021

OECD Schooling, Teachers and Teaching project
An update on recent developments
setembro de 2021

How families handled emergency remote schooling during the Covid-19 lockdown in spring 2020
EUR - Scientific and Technical Research Reports. Publications Office of the European Union
2020

Equity in school education in Europe: Structures, policies and student performance
Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
European Commission/EACEA/Eurydice, 2020.

Estudo de Avaliação da Reorganização do Calendário Escolar
Instituto de Educação da Universidade de Lisboa / MEC-DGE
julho de 2020

Recomendações para a Melhoria das Aprendizagens dos Alunos em Matemática
Grupo de Trabalho de Matemática (GTM) [Despachos n.º 12530/2018 e n.º 7269/2019]
março de 2020

Estudo Avaliativo da Experiência Pedagógica PAFC
Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Universidade do Porto
setembro de 2018