Review of Inclusive Education in Portugal, Reviews of National Policies for EducationOECD Publishing, Paris. março de 2022
When Practice Meets Policy in Mathematics Education: A 19 Country/Jurisdiction Case StudyOECD Education Working Paper No. 268 março de 2022
Relatório de Avaliação da Implementação das Aprendizagens EssenciaisInstituto de Educação da Universidade de Lisboa janeiro de 2022
OECD Review of Well-being Policies and Practices in Dubai’s Private School SectorOECD dezembro de 2021
Embedding Values and Attitudes in CurriculumOECD dezembro de 2021
Teaching as a Knowledge ProfessionStudying Pedagogical Knowledge across Education Systems outubro de 2021
Para uma Avaliação Pedagógica: Dinâmicas e Processos de Formação no Projeto MAIA (2020-2021)Ministério da Educação/Direção-Geral da Educação setembro2021
OECD Schooling, Teachers and Teaching projectAn update on recent developments setembro de 2021
How families handled emergency remote schooling during the Covid-19 lockdown in spring 2020 EUR - Scientific and Technical Research Reports. Publications Office of the European Union 2020
Equity in school education in Europe: Structures, policies and student performance Eurydice report. Luxembourg: Publications Office of the European Union. European Commission/EACEA/Eurydice, 2020.
Estudo de Avaliação da Reorganização do Calendário Escolar Instituto de Educação da Universidade de Lisboa / MEC-DGE julho de 2020
Recomendações para a Melhoria das Aprendizagens dos Alunos em Matemática Grupo de Trabalho de Matemática (GTM) [Despachos n.º 12530/2018 e n.º 7269/2019] março de 2020
Estudo Avaliativo da Experiência Pedagógica PAFC Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Universidade do Porto setembro de 2018